본 연구는 해양원자력발전설비가 늘어남에 따라, 동시에 증가하는 항공기 테러 공격에 대한 위험을 인식하고, 안전성을 평가하고자 수행하였다. 해양원자력설비의 선체 모델은 선행 연구와 같았지만, 충돌체인 항공기의 동체 전체를 모델링하여 해석을 수행했고, 충돌체의 질량과 크기 자체가 늘었으므로 피충돌체인 선체 또한 전선 모델을 사용하여 해석을 수행하였다.
완성된 항공기 모델은 강체벽 충돌해석을 통해 impulse를 도출하였고, 리에라식을 통해 도출한 impulse와 시간에 대하여 비교하여 검증하였다.
선체와 항공기의 충돌해석은, no ballast condition, unreinforced concrete ballast condition, reinforced concrete ballast condition, 3가지 case에 대하여 수행하였고, reinforced concrete ballast condition은 unreinforced concrete ballast condition에서 silo의 주변부 concrete만 보강하였다.
This study was conducted to recognize the risk of increasing aircraft terrorism attacks and to evaluate safety as marine nuclear power plants increase.
The hull model of the marine nuclear power plant was the same as the previous study, but the entire body of the aircraft, which is the collision chain, was modeled and analyzed. Since the mass and size of the collision body were increased, the hull, which is the collision body, was also analyzed using the wire model.
The collision analysis of hull and aircraft was performed for three cases: no ballast condition, unreinforced concrete ballast condition, reinforced concrete ballast condition, and reinforced concrete ballast condition. Only the peripheral concrete of lo was reinforced.
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